maandag 28 december 2015

Minder bekende plekjes in Kathmandu en Patan

Geland op Tribhuvan Airport en de positieve kriebels gieren door mijn lijf. Yes! Ik ben weer in Nepal! Kijken, ruiken voelen en herkennen. Mooi en bijzonder om zo ver van huis te zijn en me thuis te voelen in deze compleet andere wereld.

Samen met Thomas, Holi en Daan Vermeer mag ik een dag mee met een goede vriend van Holi die ons naar goed verborgen plekken brengt. Vol trots en passie vertelt hij de verhalen die erbij horen.

Geheel verwonderd betreed ik de wereld achter de voorgevels. Door kleine achterdeurtjes via smalle gangen stappen we op prachtige pleinen, met eigen tempels of stupa's. Komen we bij families die er met z'n allen samen wonen.

Bijvoorbeeld deze heilige plek ontstaan rond een heilige boom die ongehinderd groeit. De omgeving wordt er gewoon op aangepast. Een natuurlijke 'voetgangers-zone' tot gevolg!
De daarop volgende dagen struin ik rond door Thamel, Swayambhudnath en de omgeving van het Vajra Hotel. Best gaaf om alleen op pad te gaan!

                                 

Het bevalt goed om zo op mijn gemak aan te komen voordat ik me bij mijn reisgenoten aansluit om samen de Pelgrimsroute naar de heilige Gosaikunde meren te lopen. Ik kijk er naar uit om de Himalaya in te trekken! Maar ik ga eerst naar het Chitwan National Park in de Terai, tegen de grens met India aan.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten