dinsdag 29 december 2015

Chitwan National Park

                     


Een groot deel van de dag zat ik in de bus. Als enigste toerist was het een bijzondere ervaring. Na aankomst in het resort voelde het verkoelende briesje heerlijk op mijn huid. De zon scheen uitbundig en de stilte was aangenaam.

Ik kreeg een mooie ruime, lichte kamer. Met een paar stappen bevond ik me op het houten terras dat uitkeek over de rivier. Ik genoot van het rustgevende uitzicht.

Met een ranger maakte ik een voettocht door het Tharu dorp. Ik waande me in Afrika! En wat was het hier schoon in verhouding met Kathmandu.

Die nacht werd ik wakker van het gebonk op het dak van golfplaten. 's Ochtends vroeg ik aan de ranger wat het geweest zou kunnen zijn. Verbaasd antwoordde hij: "This is the jungle Lady!"

                         
Na een spannende briefing wisten we wat te doen als we oog in oog kwamen te staan met wilde dieren. Dat was dan meteen het meest indrukwekkende! Tijdens onze jungletocht te voet, over de rivier en op een olifant heb ik geen enkel wild dier gespot....wel een ree en een pauwhaan...wauw..

Gelukkig wel afdrukken van neushoornpoten gezien dus er waren wel degelijk wilde dieren in het Chitwan National Park.
               
                         

De volgende ochtend vroeg uit de veren voor de birdwatch. Veel mooie vogels gezien en gehoord. Maar eerlijk gezegd werd ik afgeleid en aangetrokken door het op gang komen van het dagelijks leven van de Tharu's. Foto's vervangen hier mijn woorden!

                          

                          

                          
 
                          

Na het ontbijt zou ik terug reizen naar Kathmandu, Op weg naar de bus begaf de auto het en daar stonden we dan: Letterlijk in the middel of nowhere. Het komt allemaal goed zei de jongeman die me naar de bus zou brengen....Erop vertrouwen en me eraan over geven was de enigste optie.

Uiteindelijk na een dollemansrit vanuit een ander dorp vertrokken, want 'mijn' bus was zonder mij vertrokken. Niemand sprak Engels dus kon ik alleen maar hopen dat deze bus daadwerkelijk naar Kathmandu zou gaan: This is Nepal Lady! zei ik bij mezelf.

Je begrijpt dat ik goed aangekomen ben :-) Op tijd om me bij mijn reisgenoten aan te sluiten voor de trektocht!

Anita









































   








      









Geen opmerkingen:

Een reactie posten