dinsdag 17 november 2015

Wat voorafging aan mijn Inspiratie Reis naar Nepal in 2011

Afbeeldingsresultaat voor afbeeldingen nepal thomas tierolff
       
Deze foto van een woest ongerept berggebied trok mijn aandacht bij het lezen 
van de dagelijkse gedachte. Direct was er een diep verlangen om daar te willen lopen. 

De bijbehorende link liet me luisteren naar het interview met Thomas Tierolff over zijn eigen inspiratie reis naar Nepal. Dat wilde ik ook, inspiratie opdoen...loslaten...in mijn kracht staan...

Innerlijk stemmetje
Toch durfde ik de stap om een reis naar Nepal te boeken niet direct te nemen. Mijn gedachten werden gevoed door dat onbewuste maar oh zo sterke innerlijke stemmetje: “Dat kun je niet, ben je niet fit genoeg voor, is wel duur, spannend om alleen te reizen, zo lang van huis te zijn, doorbreek ik mijn dagritme en ga zo maar door!"

Verlangen
Maar ook, hoe groot was dat verlangen om het verleden los te kunnen laten? Het verlangen om erachter te komen wat ik echt wil, wat ik kan, waar ik energie van krijg? Leven vanuit mijn gevoel, mijn hart…ik mag zijn wie ik ben, wil en kan zijn. Grote vragen en een diep verlangen dus naar een eenvoudigweg ‘zijn’ in feite.

Healing
In mei 2011 onderging ik een aura-reading en healing, waarbij ik zowel lichamelijk als visueel enorm veel sensaties heb ervaren. Heel bizar maar ook zo gewoon, vertrouwd. Niet te omschrijven met woorden...


Ik voelde me van een last bevrijd en zacht-krachtig!




Witte rozen
Thuis had ik een vaas met witte rozen staan die ik spontaan besloot te gaan drogen. Waarom? Geen idee. Weggooien voelde niet goed.




Beslissing
Nog dezelfde week heb ik een afspraak gemaakt met de organisatoren van die inspiratiereizen naar Nepal, Thomas en Holi Maya. Het was een heel fijn gesprek dat me vertrouwen gaf. Ik heb direct de knoop door gehakt. Mijn gevoel, behoefte en hoop gevolgd. Ik zou in oktober naar Nepal gaan!

Spannend
Maar wat was dat spannend! Achteraf kwamen alle praktische vragen en werd dat kritische stemmetje weer in mijn hoofd hoorbaar.

Stap voor stap
Maar ik zou gaan! Stap voor stap alles regelen, veel gaan wandelen en dan in het vliegtuig naar Kathmandu stappen om me over te geven aan wat er op mijn pad zou komen. En zo is het ook gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten