vrijdag 20 november 2015

Reisverslag: Vertrek en Aankomst

Het begin 
In feite begon mijn reis al tijdens het fijne gesprek met Thomas en Holi op 28 juni 2011 en mijn gelijktijdige beslissing om mee te gaan. De eerste dag van mijn thuisreis in aanloop op mijn Inspiratie Reis Nepal!

Inschrijfformulier
Op 30 juni ondertekende ik mijn inschrijfformulier en maakte de aanbetaling over. Mijn boeking was definitief en kon ik me gaan voorbereiden.

Informatie
Alle benodigde informatie wat betreft voorbereiding, benodigdheden en het dagprogramma ging ik doorlezen. Wat kwam er veel op me af! Gelukkig had ik nog ruim 3 maanden de tijd om me voor te bereiden, mijn vlucht te boeken en visa te regelen.

Kennismakingswandeling
Op 10 juli ging ik naar de kennismakingswandeling van Utrecht naar Bunnik. Daar maakte ik kennis met een aantal reisgenoten en sprak enthousiaste mensen die reeds mee naar Nepal waren geweest. Dat gaf extra vertrouwen en voorpret.

Het vertrek en de aankomst:
1. Vertrek vanaf Brussel naar Dehli (India). Ik hoefde me over alleen maar over te geven aan de cadans van de vlucht.




2. Dwars over de Himalaya en geland in Kathmandu! Al snel zag ik de rode cap van Thomas boven de mensenmassa uitsteken. Buiten in de zinderende hitte stond Holi, met een krans van geurende afrikaantjes en een fles koel water. Wat een feestelijk welkom!

Het Vajra hotel, met prachtige houtsnijwerk versierd, was een oase van rust na de hectiek van de transfer dwars door Kathmandu.


3. De 365 treden omhoog gelopen naar Swayambhunath, een boeddhistisch tempelcomplex, waar ondanks de drukte een serene sfeer heerste. Overal klonk de mantra "ohm mani padme hum", die als vanzelf bezit van me nam. 




's Middags naar Thamel, de toeristenwijk van Kathmandu, om nog inkopen te doen voor de trektocht. Lopend langs de kleurrijke winkeltjes met de meest exotische handelswaar was ik gefascineerd door alle onbekende geuren, indrukken en klanken om me heen.

4. Een wereld van verschillende landschappen trok aan ons voorbij tijdens de lange rit naar Pokhara over kronkelende, al dan niet geasfalteerde wegen. Stof en stank werd stilaan ingeruild voor mooie uitzichten, schone lucht en verwachting.

We kwamen aan bij een schitterend en luxe hotel aan de rand van de stad, dicht bij het Fewa meer. Van hieruit zouden we de volgende dag vertrekken naar het beginpunt van onze 6 daagse trektocht. Ik keek er halsreikend naar uit!

Anita




Geen opmerkingen:

Een reactie posten